כנס הדיינים הגדול בירושלים: "לזרז את מתן פסקי הדין"

אבי יעקב No Comments on כנס הדיינים הגדול בירושלים: "לזרז את מתן פסקי הדין"

בכנס הדיינים הגדול שמתקיים בימים אלו בירושלים הנחה נשיא בית הדין הרבני והרב הראשי לישראל הרב דוד לאו את הדיינים "להוציא פסקי דין במהירות ולסיים את המלאכה". לדבריו "גם אם יש לדיין איזה פלפול ארוך בנושא מסויים ניתן לשמור זאת לכתיבת הספר, אך לא לעכב את הפסק"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כנס הדיינים התשפ"ג מתקיים בימים אלה במלון "המלך שלמה" בירושלים בהשתתפות כלל דייני ישראל. הכנס מתפרש על פני ארבעה ימים במהלכן משתתפים בין היתר נשיא בית הדין הרבני הגדול הגאון הרב דוד לאו, נשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל הגאון הרב יצחק יוסף, השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי, מנהל בתי הדין הרבניים הרב אלי בן דהן, יו"ר נציגות הדיינים הדיין הרב מאיר כהנא, הרה"ג מרדכי ויליג אב"ד RCA ועוד. במהלך הכנס נערכים מושבים ופאנלים בנושאים שונים שעל הפרק ובעולם ההלכתי.

נשיא בית הדין הגדול, הגאון רבי דוד לאו פתח את הכנס בברכה לכבוד הגאון רבי מרדכי ויליג אב״ד הrca אשר הגיע במיוחד מארה"ב להשתתף בכנס הדיינים. בהמשך שוחח הרב הראשי עם הדיינים על חובת האחריות הגדולה המונחת לפתחם כאשר גם כשמקבלים חוות דעת מאנשי מקצוע עדיין יש לבחון את התמונה המלאה אשר לוקחת בחשבון משתנים ופרמטרים אשר נמצאים רק לעיני הרכב הדיינים המונח בכל חומר התיק. עוד ביקש הרב הראשי מדייני ישראל לעשות כל שביכולתם להוציא פסקי דין במהירות הגדולה ביותר כאשר גם אם יש לדיין איזה פלפול ארוך בנושא מסויים ניתן לשמור זאת לכתיבת הספר אך בינתיים להוציא את פסק הדין ולסיים את המלאכה. נשיא בית הדין סיים בברכה לדייני ישראל על עבודת הקודש בה הם עוסקים מדי יום ללא משא ומורא כאשר הדבר היחיד אשר עומד לעיניהם הוא הגעה למשפט צדק ע"פ דין תורתינו הקדושה.

הרב כהנא יו"ר נציגות הדיניים ביקש בדבריו לחזק את מעמד הדיניים בארץ ולאפשר להם לפעול את מלאכת הקודש שלהם לעשיית דין של תורה בכל תחומי החיים. "עבודת הדיינים היא עבודת קודש וכל דיין שדן דין אמת לאמיתה כמוהו כמי שמחבר את עם ישראל לשורשו ומקור חיותו".

מנהל בתי הדין הרבניים הרב אלי בן דהן: "בימים אלו אנו מקדמים מספר נושאים בהנהלת בתי הדין הרבניים. חקיקה – חוק להחמרת סנקציות נגד סרבני גט עבר בקריאה ראשונה ומצוי בהמשך הליכי חקיקה. הצעת חוק נוספת המאפשרת ומסמיכה את בתי הדין הרבניים לפעול בשעת חירום. הצעת החוק הזו עברה בקריאה ראשונה. כמו כן אנו מקדמים את שיפור הבינוי ובוחנים אפשרות להעברת חלק מבתי הדין למבנים חדשים".



0 תגובות